Vi lagar din punktering!

Surt att få punkering...

Ett däck som har fått punktering bör alltid repareras av en proffs. Lagningen ska göras så fort som möjligt efter skadan så att vatten eller smuts inte hinner skada däcket ytterligare. Fortsätter du att köra med det skadade däcket kan det leda till att däcket inte går att reparera. Däcksidorna och stommen blir sönderkörda från insidan.

Byt till reservhjulet och kom förbi någon av våra verkstäder så kan vi troligtvis laga det.

Alla däck går inte att laga, vissa däck får man inte laga enligt tillverkaren men om inte hålet är för stort och om det sitter i slitbanan går det oftast att laga.

Vi monterar av däcket från fälgen och okulärbesiktigar det från insidan, om det går att laga görs en permanent insideslagning med en speciell plugg som vulkas fast och det blir lika starkt som däcket var innan.
Sedan monterar vi tillbaka däcket på fälgen och balanserar det innan vi kan montera det på bilen.

Plugg/lagning från utsidan är en tillfällig nödlösning som inte är permanent och rekommenderas inte!

Reparation av RFT däck?
Man får inte reparera ett RFT däck som man gör med vanliga däck. Detta beror på att man helt enkelt inte vet hur länge däcket har rullat utan luft. Ett däck (även RFT däck) går sönder i stommen om det körs utan luft, ibland räcker det med så kort sträcka som 100m.

LAGNING AV PUNKTERING

Permanent lagning från insidan 420kr

Lagningen vi alltid rekommenderar. Håller i regel längre än däckets livslängd. Kombiplugg som vulkaniseras.

Skifte av 1 däck av/på standard bil 130kr

För att hissa upp bilen, ta av och sedan sätta på hjul igen efter lagning.

Skifte av 1 däck av/på Stor bil/SUV 160kr

För att hissa upp bilen, ta av och sedan sätta på hjul igen efter lagning.

Rengöring av punkteringsspray 160kr

För rengöring av punkaspray. Rekommendationen från däcktillverkare är oftast att byta däcket men ibland kan man göra rent och laga.